FIFA 2010

1 oktober är datumet när det släpps. FIFA 10! Världens bästa fotbollspel som även det här året ger ut ett spel.
Ja jag älskar fotboll och har samlat på alla fifa spel som getts ut av Xbox 360 plus 4 på pc, jag tänkte berätta lite om spelets historia och det nya funktiornerna i 2010s spel men först undrar jag om nån som läser det här har 
fifa 09 för isåfall vill jag att ni skriver en kommentar om hur bra 09 va och hur mycket bättre ni tror att fifa 2010 kommer att bli. I oktober 1994 ville människor i USA ha ett fotbolls-spel (1990 skapades det första spelen så fifa kunde släppas riktigt tidigt)till datorn. Det hände också men allra första spelet såg väldigt bra ut (även om grafiken var gräslig så var spelkänslan toppen)och det fortsatte varje år, alltid med nya funktioner och bra grafik men 2005 när Xbox 360 släpptes var kraven högre och grafiken skulle vara mycket bättre än fifa 2005 (som ett halvår tidigare släppts).Jag fick xbox 360 julen 05 och ett halvår senare kom kvalspelet FIFA 06 Road to fifa world cup som man skall kvala in till VM och sedan köpa spelet FIFA 06 world cup germany vilket var ganska tråkigt men året senare kom FIFA 07. Spelet som skulle vara med landslag och klubblag. Tyvvär fanns det bara 6 ligor och man kunde inte finta!Men 2 oktober 2007 släpptes FIFA 08 och morgonen den 8 januari 2008 (min födelsedag)
låg ett paket framför mig i sängen, fort som kvickt öppnade jag paketet och gissa vad som låg där... FIFA 08! Efter skolan fick jag testa det och efter några minuter tästade jag att hålla in Lt (left tigger) och röra med rs (right stick) och vips gjorde jag en snurrfint. Ha! Jag kunde finta och så var det i fifa 09 plus att det fanns be a pro season, jonglerinsfinter , Adidas live season och reaktioner (allt va nytt) och det jag gillade mest var be a pro seasons. NU till fifa 10 och jag skall berätta lite om det nya funktionerna. Nytt karriärläge: Skapa en manager (tränare) och sköt om ditt lag och köp sälj och fostra spelare. Se till att klubben har en bra ekonomi (så inte klubben går i konkurs. Det andra lagen är mycket aktiva med spelarköp så om du är intresserad av en spelare så kan ett lag närs som hälst värva honom innan du gör det. Var vaken! mer om fifa 10 vill jag inte avslöja men grafiken är mycket bättre så hoppas många köper det. åldersgräns 3 år och upp. titta på bilderna här nere!FIFA10_BEAUTY_04_WM.jpg FIFA 10 Poster image by wepeeler


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0